1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Audi A6 4G BiTDI

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de AlexMaroga, 14 Apr 2024.

  1. AlexMaroga

    AlexMaroga 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 b6 - 1.9 quattro - 2003 / A6 4G sedan - 3.0 BiTDI quattro - 2014
    Salutare tuturor si bine ati venit pe topicul noului proiect! Dupa 7 ani pe platforma b6, 7 ani in care am fost foarte multumit si incantat de masina, a venit timpul unui upgrade. Plecand de la 190+/- de cai si sistemul quattro, dorind in acelasi timp si o masina mai mare cu ceva dotari mai interesante, n-am avut alta optiunde decat un V6 quattro, asadar va prezint noul sedan: Audi A6 4G BiTDI, o masina care poate fi eleganta, spatioasa, puternica si confortabila, toate in acelasi timp rezultand echilibrul perfect.

    Desi urmaresc platforma 4G de vreo 3 ani, nu m-am incumetat sa fac upgrade-ul mai devreme…din diferite motive: B6-le ruleaza foarte bine si ma multumea, pretul masinilor second hand a avut o traiectorie ascendenta, destul de mare in ultimii ani iar eu am mai avut si alte prioritati in viata.

    Am ales aceasta platforma deoarece imi plac masinile joase, cu roti mari si fitment, cu ceva sunet la evacuare…si dorind sa fiu si legal in acelasi timp, a rezultat A6 C7 4G cu perne, dimensiunea 20” omologata(sper sa pot omologa si 21”) si active exhaust. Am oscilat ceva timp intre A7 si A6…dar neplacandu-mi spatele de A7 si dorind o masina mai eleganta, am ales A6.

    Am impresia ca masina m-a asteptat…era de ceva timp pe olx; cand a aparut prima oara, am zis: uite ce combinatie frumoasa de culoare, parbriz heliomat(slabicunea mea) si dotari dar din pacate cu un pret prea mare. Doua luni mai tarziu, i-am dat mesaj proprietarului si am zis hai sa merg sa o vad, plecand nu neaparat cu gandul de a o cumpara ci mai degraba sa-mi fac o parere despre masina si motorul acesta.

    Ajuns sa vad masina, aceasta statea langa un S6 C8 si un RS3, semne ca proprietarul este pasionat si a facut upgrade, deci primul lucru bun. Am stat vreo 2 ore de vorba, am studiat masina si am mers la o plimbare. Sincer sa fiu, as fi cumparat-o de atunci dar fiind o suma foarte mare pentru mine si o suma considerabil mai mare decat pretul pietei, numarul de km fiind printre cele mai mici vazute, am zis sa fac toate verificarile. Asadar in urmatoare 3 zile masina a fost rezervata si am facut toate verificarile, R.A.R, CarVertical, reprezentanta, ridicare pe elevator si VCDS, totul fiind conform.

    Masina este fabricatie 2014(luna 06 daca nu ma insel) si a stat in Germania 3 ani urmand apoi sa ajunga in Romania unde a primit revizii doar in reprezentanta pana in prezent, la fiecare 10.000 de km, ceea ce consider ca este un lucru foarte bun pentru motor, in Germania facandu-se la 30.000 de km... Proprietarul a avut extrem de multa grija de ea, grija reflectandu-se in starea extrem de buna a interiorului si a vopselei, sincer sa fiu, daca bara fata si capota nu aveau mici urme de pietricele, as fi zis ca-i noua masina.

    Ar fi mai multe de povestit despre masina si vechiul proprietar dar nu as vrea sa va plictisesc, prin urmare va prezint lista specificatiilor tehnice si a dotarilor:

    Specificatii tehnice:

    - motorizare: 3.0 TDI biturbo - 313cp/650Nm
    - cutie viteze automata tiptronic ZF 8hp
    - tractiune quattro
    - suspensie pneumatica, adaptiva
    - roti 20" rotor cu michelin pilot sport 4s( asta avea omul si pe celelalte doua masini)



    Dotari:
    - culoare DaytonaGrau
    - pachet exterior s-line
    - shadow line
    - keyless entry & go
    - pachet lumini exterioare
    - portbagaj actionat electric
    - faruri si stopuri cu tehnologia led
    - senzori parcare fata/spate
    - camere 360
    - audi cruise control
    - audi braking guard
    - lane assist, side assist
    - auto hold
    - senzori ploaie si lumini
    - oglindă interioară electrocrom anti-orbire
    - trapa
    - parbriz heliomat
    - plafon negru
    - geamuri atermice si duble
    - geamuri spate privacy
    - sistem de sonorizare BOSE
    - oglinzi exterioare pliabile electric, cu memorie si incalzire
    - scaune s-line full electrice(piele cu alcantara perforata), memorie pentru scaunul soferului, incalzire si sertare depozitare; cup holder pentru bancheta spate si sac pentru transport schiuri;
    - volan incalzit
    - incalzire auxiliara "webasto"
    - MMI 3G PLUS
    - clima pe 4 zone
    - torpedou refrigerat
    - pachet lumini led interior
    - carlig de tractare retractabil (masina poate tracta 2.7T)
    - active exhaust

    Iar bonus de la proprietar:
    - bari transversale Thule
    - pedalier de RS
    - butonul start/stop engine de RS

    O sa va las cateva poze de acum 2 zile, de cand am luat-o, urmand niste poze mai detaliate cand o sa imi permita timpul. B6-le a fost si el prezent, ajutand cu transportul rotilor de iarna … Din pacate acesta va merge spre vanzare, considerand ca nu are rost sa stea degeaba in parcare si sa adune praf…e grea despartirea dupa atatia ani dar sper sa ajunga la cineva care va avea grija in continuare de el.

    Si nu in ultimul rand, as vrea sa le multumesc colegilor: @arazvan2002, @rotitza, @redlife, @dvr, @K U L, @bubu182, @Lucian189, @Mitiy @clauuualc (sper ca nu am uitat pe nimeni) pentru ajutorul oferit prin diferite informatii despre platforma c7, sfaturi, recomandari, comparatii si sper ca nu i-am deranjat prea tare cu diferitele mele intrebari!

    WhatsApp Image 2024-04-13 at 18.41.53 (3).jpeg


    WhatsApp Image 2024-04-13 at 18.41.53 (1).jpeg


    WhatsApp Image 2024-04-13 at 18.41.53.jpeg


    WhatsApp Image 2024-04-13 at 18.32.37.jpeg

    WhatsApp Image 2024-04-13 at 18.41.50.jpeg
     
    Ultima editare: 14 Apr 2024
    stefan550, RazvanRXR, rotitza și alți 12 apreciază asta.
  2. dvr

    dvr Silver Member

    Înscris:
    27 Oct 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 Avant quattro, 50 TDI (DDVB), MY 2019
    Frumos exemplar! E un upgrade major de la B6 si sigur iti va aduce multe satisfactii! Multi km fara incidente iti doresc!
     
    AlexMaroga apreciază asta.
  3. waf

    waf Platinum Member

    Înscris:
    15 Apr 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    oooo A4,2003,1.9 TDI quattro,AVF 131cp; Vw Golf IV,2003,1.9 TDI 4motion,ARL 150 cp
    Frumos exemplar, sa l stapanesti sanatos! Eu cred ca nu plictisesti pe nimeni daca povestesti mai mult despre interactiunea cu fostul proprietar, pana la urma e si asta o experienta prin care ai trecut ca sa poti cumpara masina.
     
    AlexMaroga apreciază asta.
  4. AlexMaroga

    AlexMaroga 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 b6 - 1.9 quattro - 2003 / A6 4G sedan - 3.0 BiTDI quattro - 2014
    @dvr Multumesc frumos! Trebuie sa ne vedem sa dam o tura!

    @waf Multumesc frumos! Proprietarul era foarte chill, stia ce vinde, nu avea neaparat nevoie de bani...eu eram cel suspicios pentru ca parea totul prea frumos ca sa fie adevarat; m-a lasat sa fac toate verificarile, fara sa ma deranjeze sau sa ma grabeasca. A durat vreo 4 zile de cand am vazut masina pana am luat-o, timp in care cautand o informatie legata de modulul de perne, am ajuns la @K U L care din intamplare stia masina si proprietarul si astfel am mai primit o bila alba pentru tranzactie ;))
     
    stefan550 și seba18 apreciază asta.
  5. Alex_WeS

    Alex_WeS Silver Member

    Înscris:
    30 Iun 2015
    Locație:
    Râmnicu Sărat
    Masina:
    SQ5 - 3.0 BiTdi 313 HP (CGQB) - 2015
    Încă un Bi-TDI pe forum ! De când așteptam, haha
    Mașina este superbă, cu mici modificări o să arate bombă ... dar și în prezent e țiplă, fiind stock
    Must have un stage I, diferența o să fie enormă. În rest, apă paie și bătaie
    Felicitări pentru achiziție și drumuri bune !
     
    AlexMaroga apreciază asta.
  6. AlexMaroga

    AlexMaroga 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 b6 - 1.9 quattro - 2003 / A6 4G sedan - 3.0 BiTDI quattro - 2014
    @Alex_WeS Multumesc, drumuri bune si tie!!! Chiar m-am bucurat ca este stock, astfel mai am si eu ce sa modific :)) Am cateva upgrade-uri pe lista dar momentan sunt in plan reviziile si sa ma obisnuiesc putin cu ea. Stiu ca stage-ul este foarte satisfacator, am vazut la b6, unde am facut un fel de stage 1+ dar consider ca acesta va fi printre ultimele modificari. Trecerea de la L4 la V6 biturbo este cosiderabila si nu simt nevoia de soft momentan.
     
    stefan550 apreciază asta.
  7. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Felicitari!
    Sa o stapanesti sanatos si sa te plimbe sute de mii de km fara probleme!
    Asa cum ai spus si tu, imbina mai multe calitati cu succes: eleganta, putere, confort, versatilitate.
     
  8. AlexMaroga

    AlexMaroga 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 b6 - 1.9 quattro - 2003 / A6 4G sedan - 3.0 BiTDI quattro - 2014
    Multumesc, la fel si tie @rotitza! Sper sa ne intanlim cat de curand la o intanlire de vineri a forumului, nu am mai fost de cand aveai B8-ul...Pana atunci, am facut research pentru toate functiile pe care le pot activa si astept sa-mi ajunga VCDS-ul pentru ca cel vechi si-a dat duhul :) Legat de “webasto” am aflat din topicul tau ca se poate coda sa functioneze si pe motor dar nu am gasit nimic pe net...ma poti ajuta cu activarea, te rog?
     
    DonDoneL apreciază asta.
  9. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Ultima editare: 18 Apr 2024
    AlexMaroga apreciază asta.
  10. Alex_WeS

    Alex_WeS Silver Member

    Înscris:
    30 Iun 2015
    Locație:
    Râmnicu Sărat
    Masina:
    SQ5 - 3.0 BiTdi 313 HP (CGQB) - 2015
    Dacă vrei să te ajut cu un upgrade pe partea de sunet, am un modul Kufatec pentru active sound. Dă de veste și poate ne sincronizăm prin bucurești undeva ;)
     
    AlexMaroga apreciază asta.
  11. AlexMaroga

    AlexMaroga 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 b6 - 1.9 quattro - 2003 / A6 4G sedan - 3.0 BiTDI quattro - 2014
    Hmm, ma gandeam la cel de la CETE pare ceva mai agresiv...dar o sa iti dau mesaj in privat si discutam! Multumesc!
     
    DonDoneL apreciază asta.
  12. gicu

    gicu Silver Member

    Înscris:
    2 Feb 2008
    Locație:
    Gropești București
    Masina:
    Audi Allroad biTDI 2014,Mercedes ML 250 2013
    Să o stăpânești sănătos . Cete, kufatec, Maserati Ean, maxhaust oricare vrei tu . Mașina e un hidden gem. Și asta pentru ca a avut un proprietar foarte grijuliu, cum rar găsești(bravo Doru). Bucură-te de ea și apoi treci ușor la modificări. Așa o vei aprecia mai bine . Mulți km în continuare.
     
    stefan550 și AlexMaroga apreciază asta.
  13. AlexMaroga

    AlexMaroga 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 b6 - 1.9 quattro - 2003 / A6 4G sedan - 3.0 BiTDI quattro - 2014
    @gicu Multumesc frumos! Da, o s-o iau usor sa nu le termin prea repede si apoi sa devina monotonie dar chiar si asa imi place sa tin masinile mult timp, B6-le are peste 6 ani la mine:) Sunt placut surprins sa aflu ca si tu il stii pe domnul Doru, chiar daca el nu este membru pe forum; intr-adevar are foarte mare grija de masini si subscriu ce ai zis mai sus, chiar am gasit un hidden gem!
     
    DonDoneL apreciază asta.
  14. AlexMaroga

    AlexMaroga 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 b6 - 1.9 quattro - 2003 / A6 4G sedan - 3.0 BiTDI quattro - 2014
    Intre timp am mai descoperit cateva dotari:

    -oglinzile exterioare cu functia antiorbire
    -inductor de vibratii in caroserie
    -centuri tensionabile electric
    -caseta de directie electrica.

    Vineri am fost la intalirea membrilor, unde @rotitza m-a ajutat cu o codare pe care am vazut-o in topicul lui, micsorarea ciclului de lucru a valvei EGR, valva care este responsabila de murdărirea admisiei deci avem mai putine gaze recirculate. Bonus la aceasta codare, am primit si un bec led in portbagaj; mi se pare ciudat ca s-au pus leduri peste tot dar in portbagaj si pentru mersul inapoi s-au pus becuri cu halogen...

    Dupa o saptamana de plimbari prin Bucuresti am dat o fuga pana la tara si am ramas uimit de cat de confortabila este masina si cat de odihnit am ajuns dupa 3:30 de condus. Cutia automata, pernele, ACC-ul si faza lunga automata schimba total calatoria. Pe langa cele enumerate, puterea si elasticitatea motorului fac masina sa fie un sleeper ce merge cu viteza de croaziera iar intr-o secunda devine un mic monstru.

    982cac5d-967a-4365-a048-208cf3e8533e.jpg

    Plimbarea a avut si o utilitate, am mers la service-ul unui bun prieten unde mi-am schimbat uleiul si filtrele la motor. Asadar, prima revizie la mine, 151.500 km. Desi masina are toate reviziile pana in prezent facute doar la reprezentanta;asa cum a zis @gicu pe care l-am cunoscut chiar luni, masina a avut un proprietar foarte grijuliu care a facut schimburile la fiecare 10.000 km - 12.000 km, la fel cum o sa procedez si eu. Am ales sa-mi lucrez singur la masina pentru ca-mi place si nu vad sensul in a plati triplu la reprezentanta, o sa pierd continuarea istoricului dar macar o sa am unul aici pe forum.

    Prin urmare, am ales la fel ca la B6, ulei Motul si filtre Mahle, surub si garnitura baie de ulei oem iar strangerile le-am facut cu dinamometrica.

    a673a48a-bead-451d-aa62-4ba37fd986bb.jpg

    10d98ebd-9a24-4233-922e-e2e06f57d02a.jpg

    Pana in prezent am folosit doar filtru habitaclu cu carbon activ, de data aceasta am vazut si o varianta activ+antibacterial. Sunt curios daca se va observa vreo diferenta.

    052df562-03a1-4c72-9ee0-8b2b11362471.jpg

    Pe partea de revizii, am in plan sa curat clapeta de shutoff sau throttle valve si intake manifold flap-ul. Ma gandesc sa schimb uleiurile din diferentiale(desi aud multe pareri ca este cam devreme la acest numar de km);uleiul in cutie a fost schimbat in urma cu 10.000 km la 141.000 km asadar aici mai am de asteptat.
    Trebuie sa rezolv problema comuna cu motorasul de la clima din spate iar apoi trecem la lucruri mai serioase, stay tuned !!!
     
    Ionut Stancu, smurff, arazvan2002 și alți 4 apreciază asta.
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ai un curs al mentenantei foarte bun, felicitari.
    Nu, nu este devreme deloc sa cureti admisia.
    Am vazut acelasi motor, mers linistit preponderent in oras, cu admisia foarte imbacsita de depuneri la 80.000km.
    Dar, fostul proprietar avand si S6, ma indoiesc ca a mers la consum cu asta, deci un plus.
     
    AlexMaroga apreciază asta.
  16. AlexMaroga

    AlexMaroga 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 b6 - 1.9 quattro - 2003 / A6 4G sedan - 3.0 BiTDI quattro - 2014
    Multumesc @audi66!! Admisia clar o curat, exact cum am facut si la B6 cand l-am luat. Cu faptul ca e prea devreme de schimbat, eu ma refeream la uleiurile din diferentiale.
     

Distribuie pagina asta