1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Audi A3 2.0 TDI BMM 140 cp, 2007

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de mirceacml, 9 Apr 2016.

  1. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Pfiu de când nu am mai scris nimic aici. S-au întâmplat destule în perioada asta, deci probabil vor fi multe cuvinte. :)
    La început de iulie 2023, mașina fumega într-un hal de nedescris, cum atingeam accelerația cum scotea fum negru, afuma și bara cu hayonul. De tras trăgea ea, dar sigur nu de 170 cp, iar consumul, culmea, era super OK. Astfel, după ce m-a auzit ca am gânduri să o dezmembrez ca nu mai știu ce să îi fac, și ca mă bagă în boală, @gabitza121 mi-a zis să aduc mașina la el la Brașov ca o repară el. Asta se întâmplă în 10 iulie 2023 pe la ora 11 ziua. La ora 13 am plecat din Caransebeș cu mașina la el :), unde am și lăsat-o, neștiind nici el ce îl așteaptă. Las o poză cu el încrezător pe moment.

    IMG_1968.jpeg

    La demontare s-a văzut ca oricum EGR-ul scapă gaze. A fost curățată galeria de admisie, clapeta, totul curat acum, montat cu garnituri și piulițe noi.

    f5482521-3dd5-4ec7-97b7-91655a0c134e.jpeg 94dfe9e6-c8f9-4401-a2bf-bbc9df0093af.jpeg

    După asta, s-a mers la Ionuț Stoica la soft și test dyno. Acolo, tot cu fum mult ... bun, mai departe dacă îmi amintesc bine, s-a verificat tot ce ține de mufe, vacuum, cablaj, care ar putea să cauzeze probleme, și, nimic. Pe test dyno parcă dădea ca amestecul e bogat, dar consumul era foarte bun, deci nu avea aer. S-a verificat traseul de admisie și s-a descoperit tubulatură de plastic din turbo spre intercooler fisurată în dreptul unei prinderi. A fost schimbată cu una de aluminiu de pe BMN de 170 cp.

    a7248c2d-5eb1-49f9-8a73-73138dfcd6c8.jpeg

    Turbo a fost demontat și el și dus la verificat, a zis totul OK. Bun, am eliminat tot ce putea fi pe admisie de aer, mers la dyno iar, aceeași situație. Nu mai rămăseseră decât injectoarele schimbate în decembrie 2022. Demontate și duse la stand de verificat, unde au rezultat în afara limitelor. Trimise la garanție. După lupte cu Autototal și 3 luni de așteptare am primit banii înapoi pe două și celelalte două le-au trimis înapoi ca sunt bune.
    OK, am luat alt rând de injectoare din dezmembrări de data asta, am luat și seturi noi de difuze Bosch și s-a trimis tot la schimbat. Seturi noi Bosch de oringuri, șuruburi noi, pastă de montaj, montate ca la carte, fără acele bride cumpărate separat de mine, cu ceas comparator, strângeri la cuplu.

    d7bef759-d09b-442a-872f-d9a24605c5b1.jpeg d2eee793-6de8-42d1-b96a-61ef50ecb2e6.jpeg 9572fd3c-82d0-4ca0-a531-96cad5ef238e.jpeg 0679b1a0-cf7c-420a-a320-4892c27b5ac8.jpeg 55c65e22-d46e-428e-b29c-36f94fc5e938.jpeg 1e074fad-0af8-404b-bc83-3939a7a9891f.jpeg

    După toate astea, alta tură la dyno, din nou aceeași treabă, dar mai bine ca ultima dată, însă motorul tot nu primea destul aer. S-a mai rediagnosticat masina, ne-am stors creierii ce poate fi, am reluat istoricul reparațiilor la ea, să căutăm elementul comun. Am început din 2016 de la softul RBN, care a dat startul problemelor și am concluzionat ca turbo e singurul element comun deoarece și prima dată când am mers la Ionuț la soft am avut aceeasi formă la grafic datorată unui overboost.
     
    AndreyPH, stefan550, Beetle94 și alți 2 apreciază asta.
  2. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Așadar, am zis ca dacă Gabitza are bunăvoința să mai demonteze încă o dată turbo îl schimb orice ar fi, disperat să elimin și posibilitatea asta. Însă el a zis ca o demontează, dar merge cu ea la verificat, la un alt stand, unde trebuia de prima dată însă atunci era în concediu omul respectiv. Și surpriza când a fost verificată ca făcea boost prea mare și nu avea flow. Așa a descoperit ca cei care au recondiționat turbo în 2017, nu au schimbat o siguranța, au folosit ceva de-al lor o improvizatie, nu am înțeles exact, cert e ca ceva care făcea geometria sa nu funcționeze corect.
    A recondiționat-o cum trebuie de data asta, cu piesa nouă, verificată pe stand și totul ok. Alte seturi de garnituri și piulițe pentru montaj.

    IMG_4248.jpeg IMG_4247.jpeg IMG_4246.jpeg IMG_4245.jpeg IMG_4249.jpeg IMG_4251.jpeg IMG_4266.jpeg

    Într-un final, mașina a mers cum trebuie, fără pic de fum și accelerat liniar. Stock, 145 cp funcționa perfect. Am mai mers încă o tură la soft, acum cu totul în regulă pe partea hardware, însă fără succes, cum se încerca creștere de putere cum fumega ca și o locomotivă. Atunci am zis ca să rămână așa stock cum merge perfect, să o iau înapoi și vedem pe viitor. Si astfel, 7 luni mai târziu am mers la Brașov și am reuperat o mașină pe care Gabitza a zis ca vrea să o termine în 8 zile ca pleca la mare. :)
    Ținând cont ca el a zis ca nu mă costă nimic, nu mi-am permis să îl grăbesc sau să îl bat la cap cu mesaje și telefoane, de aici se explică si durata reparației, omul a făcut la ea când a putut și a avut timp. Iar restul datorită așteptării de 3 luni pentru injectoarele pe garanție, nu s-a putut face nimic la mașină. Într-un final, sunt foarte mulțumit de mașina, iar fără Gabitza și Ionuț unde am verificat și aflat constant rezultatele reparațiilor nu aveam cum să o dau la capăt. Ei știu ca le sunt recunoscător si îndatorat.
    Per total, pe cele 7 luni am cheltuit aproximativ 8000 lei doar pe piese (și alea la cel mai bun preț) și manopera pentru servicii în alte locuri, recondiționări, verificări, etc. este o sumă mică, oriunde altundeva cred ca se dubla.
    Ca o concluzie, eu văd treburile așa: softul RBN care era vai de mama lui a dat daună la turbo, a fost recondiționat în 2017 cum am zis mai sus și a mers apoi cu RBN până în 2019. Atunci am făcut soft la Ionuț care, cu acordul meu a tras de injectoare ca să iasă cp. Astfel a mers apoi cu noul soft așa până in 2022 decembrie, când injectoarele au cedat. Și de acolo știți povestea acum.
     
    stefan550, smurff, Andu333 și alți 5 apreciază asta.
  3. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Și câteva poze după ce am luat-o și am făcut un pic de refresh la interior, deși a avut huse pe volan, scaun, schimbător.

    IMG_4145.jpeg IMG_4269.jpeg IMG_4270.jpeg IMG_4271.jpeg IMG_4272.jpeg IMG_4273.jpeg IMG_4275.jpeg IMG_4276.jpeg IMG_4277.jpeg IMG_4274.jpeg
     
    stefan550, smurff, Andu333 și alți 8 apreciază asta.
  4. skypee

    skypee 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A4 B9 Avant 2.0 TDI 150hp DEUA
    Doar 4 ani a tinut vopseaua pe praguri ? Nu prea au facut treaba buna la ultima reconditionare !
     
    WPW, redlife, bobalex18 și încă o persoană apreciază asta.
  5. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Nu pot să neg, aproape 5 ani, acum asta e pasul următor, sunt în discuții cu niște praguri de S3, și am în plan să iau aripi față noi și să vopsesc tot, inclusiv pragurile curățate și refăcute cum trebuie.
     
  6. bobalex18

    bobalex18 Audi Expert

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9, 2.0 TDI 2016 Stronic&quattro
    Asta am spus și eu.

    Dacă o vopsea la.spray în spatele blocului, ținea mai mult.

    Referitor la intervenții, te rog sa nu îmi dai dreptate: "in 6 luni ajunge la fel"
     
    stefan550 apreciază asta.
  7. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Revin cu noutăți. Zeul VAG lovește din nou :). Am parcat mașina timp de 12 ore pe o alee înclinată foarte puțin, cat să stea cu botul puțin mai sus. Când să pornesc, ciu-ciu, dezamorsată instalația de alimentare. Am dat la contact câteva secunde bune până a luat-o într-un final. Numai eu știu ce a fost în capul meu atunci… am zis ca nu se poate sa mi se întâmple iar asta. Am plecat acasă supărat, am parcat normal în același loc al meu unde stă cu botul în jos. Dimineață să plec la lucru a pornit imediat, dar deja problema era în capul meu, dacă a făcut o dată, e clar, nu se vindecă de la sine. Am parcat iar vreo 3 ore undeva cu botul mai sus, și aceeași figură cu pornit greu. Aaa, e clar… oringuri injectoare, sigur e ciupit unul și trage aer. Dar cineva mi-a spus să nu mă mai gândesc mereu la ce e mai rău. ( pentru mine cel mai rău e să desfac a n-a oară acel capac de chiulasa și să scot injectoarele, îmi este scârbă de treaba asta).
    Buun, am luat alta carcasă și capac de filtru de motorină, și o pompă tandem noua, Pierburg, ca oricum pusesem demult ochii pe ea. Când am demontat pompa am observat ca pe traseul de vacuum era ulei negru din pompa, așa ca am desfăcut-o să văd ce e de ea, motorina în ea era curată. Am observat ca și ștuțul unde se conectează vacuumul e fix acum, nu mai joacă, ca la pompa veche.

    IMG_4385.jpeg IMG_4360.jpeg IMG_4362.jpeg Vezi atașament 258549 IMG_4465.jpeg

    După toate astea, bineînțeles ca mașina a făcut tot așa :). Și uite cum am demontat iar capacul de chiuloasa am scos injectoarele, am schimbat oringurile la toate, am remontat acele bride care le țin fixe în chiuloasa să nu mai facă uzuri, și s-a rezolvat problemaaaa. Bineînțeles ca a doua zi curgea ulei în față pe mijloc de la capacul de chiulasa :))))))). Eu știam ca am vreo 5 șuruburi la capac cu filetul dus in chiulasa, mergeau in gol. Așa ca ghici ce, am dat iar capacul jos, :banghead:, am refăcut filetele ptr șuruburi de 7 mm, folosit șuruburi de băi de ulei, montat tot la loc frumos și acum totul ok.
    Ziua următoare a murit și al doilea claxon, ca primul cel de low, era mort de ceva ani. Comandat claxoane Hella, mâine vin. Aaa, și furtune de combustibil care merg de la filtru la conductele metalice spre pompa tandem, niște furtune lungi de o palmă, 430 lei. Le-am luat ca actualele sunt crăpate la cleme și sunt umede de motorină.

    IMG_4466.jpeg IMG_4367.jpeg

    De final am demontat și baia de ulei, curățat totul în zona să fie ok deși nu erau depuneri pe baie sau în alte locuri, e a treia oară când îi fac asta dar nu regret ca îmi un sentiment de siguranță, făcut revizie de ulei și toate filtre ca s-au făcut 10.000 km. Azi am primit și două aripi față noi, POLCAR am găsit, PRASCO nicăieri dar si astea marca POLCAR sunt ok, le face vopsitorul pe interior cu mai multe straturi de antifon. Apoi îi las și mașina să îmi curețe și să revopsească pragurile cum trebuie, și alte defecte pe unde mai are mașina.
    Ultimele două poze sunt să mă laud și eu ca mai ține și cu casa. Viteza medie a fost 75 km/h.

    IMG_4467.jpeg IMG_4468.jpeg IMG_4469.jpeg IMG_4470.jpeg
     
    paul14, Andu333, Beetle94 și alți 6 apreciază asta.
  8. bobalex18

    bobalex18 Audi Expert

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9, 2.0 TDI 2016 Stronic&quattro
    Nici 1 luna...
     
    stefan550 apreciază asta.
  9. Lucian189

    Lucian189 Bronze Member

    Înscris:
    3 Ian 2011
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    BMW 335d
    Dacă tot îți place ție mașina asta atât de mult..nu mai bine arunci tu sau...vinzi motorul ala ,și faci swap la CR ???
    Ești mult mai câștigat asa ..
     
    AndreyPH și mirceacml apreciază asta.
  10. Ionut Stancu Bronze Member

    Înscris:
    5 Dec 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C7 FL, 3.0BiTDI, CVUA, 2016
    Am avut si eu un BMM pe o alta masina din grupul VAG si am facut aprox tot ce ai facut si tu... Am bagat la bani de nu mai stiam ce sa-i fac. Intr-un final am schimbat aproape tot ce se putea schimba si masina merge bine si acum, este la fratele meu. Dar n-as mai face asta inca o data oricat de mult mi-ar placea o masina :) Repari ceva si pica altceva :)
     
    bobalex18 și Beetle94 apreciază asta.
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Plateai impozitul pe 3-4 ani la un 3.0TDI cu investitiile astea. :))
     
  12. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Da… și reparam și la 3.0…
     
    Peto, Andu333 și stefan550 apreciază asta.
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    In stilul asta ? Niciodata.
    In timp cred ca am citit 80% din thread-ul tau.
    Motorul asta a fost o gaura neagra, repari una pica alta, sau chiar acelasi lucru reparat initial.
     
    Ionut Stancu apreciază asta.
  14. stefan550

    stefan550 Platinum Member

    Înscris:
    19 Ian 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Ex: S4 Quattro, CGXC 3.0 TFSI, 2013
    Mircea, văd ca ai fost ocupat în ultima vreme. Tot nu vrei să asculți :keule:
    Se cere un S3. Mașina încearcă să îți spună dar tu nu…Batman Batman !
     
    Ionut Stancu apreciază asta.
  15. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Motorul chiar nu a fost o gaură neagră. A suportat eroic softuri, însă turbina recondiționată a fost cea care a pornit micul domino. Problema nu a fost repararea lui sau banii băgați, ci găsirea cauzei. Orice motor aș fi avut, sau aș avea, sunt sigur ca aș băga la fel de mulți bani, dacă nu mai multi. Așa ca de ce aș lua altul cu un trecut necunoscut, sa o iau de la capăt cu toate ? Deocamdată mai stau cu motorul actual care nu este atât de complex ca cele euro 5 în sus, care au și ele destule probleme ale lor.
    Aa, și multe le-am schimbat datorită încăpățânării și fixatiei mele uneori să am piese noi. Pur și simplu dacă îmi pică pe ceva ce nu îmi place ca stă strâmb sau mi se pare ca e în vreun fel, îl schimb. Am eu o “boală”. Puteam lejer să mai trag de multe piese și să merg cu mașina așa, dar am piticii mei.
     
    DDB1989, Siegfriedbrunnen și george_gopo apreciază asta.
  16. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Salut, Mircea!

    Eu am ramas blocat la "raman la 145 cp stock ca altfel masina da cu fum". Asta dupa atatia ani de stage 1, cred ca ti s-a parut un downgrade major. :blink:
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai cam asta se intampla cand se reconditioneaza turbina cu miez Jrone sau SLturbo de pe Aliexpress.
    Dar, asta folosesc marea majoritate a reparatorilor, pun miez de 60-70€ si cer 300€ pe reconditionare.
     
    Lucian189, Ionut Stancu și waf apreciază asta.
  18. george_gopo

    george_gopo Bronze Member

    Înscris:
    15 Mai 2011
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI (BLB) - 140 CP, 2006
    Salutare. Spune-mi te rog de ce cautai aripi Prasco, sunt mai ok ? trebuie sa schimb si la a mea baba aripile si gasisem chiar Prasco. Merci.
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pentru ca la Prasco ai 2 variante:
    Low cost din tabla/otel si premium din aluminiu (ca si originalul).
    Asta pe langa faptul ca fabrica elemente de caroserie pentru grupul VAG.
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Prasco este cel mai mare furnizor de echipamente pentru caroserie si alte echipamente de interior/exterior, pentru grupul VAG dar si pentru alte marci auto.
    S-a mai discutat asta pe forum despre aceasta marca de piese auto.
    Au fabrici in Italia dar NU se gasesc decat foarte rar la vanzare in magazine diverse elemente din ceea ce fabrica ei pentru ca au direct contract cu fabricile auto si foarte rar scot la vanzare ceva.
     

Distribuie pagina asta